Läsutmaning – Iris ljudbokspris


—- Uppdatering 2011-09-22 —-

Det var Kriget är över – Morgan Alling som vann Iris ljudbokspris 2011, ett mycket bra val av juryn tycker jag trots att jag inte lyckades med min egen läsutmaning. Ett av problemen var att de två böcker jag var mest intresserad av att lyssna på inte fanns i de bokaffärer där jag letat, varken Rapsbaggar eller Tempelbranden. Det gäller både Akademibokhandeln och Bokia-affärer.

Andra som har skrivit om Iris Ljudbokspris:
SRF
Ljudboksbloggen
Bok o bibliotek
Load2hear
Lyssnarklubben
Storytel
Visuellt ljud
Muntligt

—- Uppdatering 2011-09-22 —-

Alla bokbloggar med självaktning har ju en läsutmaning, så även den lilla boklådan. Utmaningen består i att läsa de böcker som har nominerats till Iris Ljudbokspris. Då vinnaren kommer att presenteras på Bok- och biblioteksmässan i Göteborg den 22 september bör de sju böckerna vara lästa innan dess.

Eftersom jag är långsam med att läsa just ljudböcker så kommer jag att fuska och läsa en del i pappersformat eller på min bookeen. Faktum är att jag nyligen har läst en av böckerna Spill – en damroman av Sigrid Combüchen. Givetvis blir det inte samma läsupplevelse som juryn får, men lite pragmatisk får man lov att vara tycker jag.

Boklistan:
Spill – en damroman av Sigrid Combüchen
Kriget är över – Morgan Alling
Bluffen – Unni Drougge
Mike Larssons rymliga hjärta – Olle Lönnaeus
Minnen – Torgny Lindgren
Rapsbaggarna – Karin Brunk Holmqvist
Tempelbranden – Catharina Ingelman-Sundberg

1 kommentar

Filed under Läsutmaning, Ljudbok

One response to “Läsutmaning – Iris ljudbokspris

  1. Pingback: Kriget är över – Morgan Alling | Den lilla boklådan